Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Date : 16 April 2011
Setelah tiga tahun akhirnya tamat riwayat Nokia N95 ku yg tercinta, tak dinafikan setakat nie rasanya N95 la tepon yg paling aku cayang.. semua best..dr application, user frenly. & the best thing is the 5Mp camera, yang pd masa aku beli tu ( Apr 2008) masa tu henpon tu antara yg paling maju..i bought arounr RM1600.

N95 ku betul2 byk berjasa.. aku guna bukan takat sebagai henpon, tp diary,hard disc,jam loceng,n yg pastinya camera. Byk giller gambar sepjg tiga thun aku pakai henpon nie. Dr belum kawin smpi la arry nak setahun. Malangnya riwayat dia berakhir di tangan anakanda tercinta. Arry baling N95 tu , berkecai dibuatnya.. trus home screen jd gelap.. terdiam aku seketika. Apa nak buat salah aku juga, sapa suh letak tempat yg dicapai arry. Agaknya arry nak suh mommy dia tuko henpon baru kot.. huhu.. masalahnya henpon tu rosak sehari sebelum birthday arry, which is of course aku nak snap photo on his birthday the next day ( walopon mmg takde party, tp mesti kena ada gambo kan)..
So nak tak nak, aku kena cr henpon lain.. tanpa berfikir pjg & do any survey.. me & my hubby decided to go to subang parade .. hajatnya nak usha2 dulu.. tup tup.. herm.. terbeli jugak.. henpon apa.. tadaaaa!!!
Nokia E7

Honestly, aku mmg peminat Nokia. Walopon byk tohmahan ttg Symbian.. ntah aku tak kisah pon.. im not a hard user yg nak application yg bombastic & melampau2. Cukup sifat bole call in out, senang nak msg(ada keypad bole tekan2) .. & feature yg mesti ada.. multimedia application. Such as photo & video editor. Music feature.. yg lain2 yg standard.. & yg semua smartphone ada.. social network.
Tak dinafikan mmg la Android & iOS skrg yg terhangat dipasaran. Tp tak minat la kat Iphone& Blackberry.. ramai sgt org pakai.. Iphone plak cantik.. tp tak compatible dgn notebook selain Apple. Menyusahkan jer. Takle bluetooth selain iphone.. hish mengada2 la rasa phone tu. Blacberry plak.. ramai giller pakai.. smpi rimas aku tgk. HTC & Samsung.. nice.. tp ntah takut aku plak yg tak reti nak pakai.. sbb dah terbiasa dengan Nokia common sense. So jalan yg terbaik.. aku pakai Nokia jer la.. Cantik pon cantik, ada QWERTY keyboard, camera 8MP, solid body,battery tahan lama (3-4 ari tahan wooo)...
Okayla tu style la jugak.. walopon aku nie takla hard user on the 'smart application'.
Harapnya, bolela pakai untuk 3thn lg (kalo tak ilang & arry tak baling lg la).
Adios Amigos & Sayonara to my Nokia N95... & Welcome aboard Nokia E7 to uhoneys family..


0 comments: