Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Walopon dah bergelar isteri , tp masih teringat lagik zaman memula bertunang dulu... Aku &
hubby bertunang on 6 Syawal 1429H bersamaan dgn 19 October 2007. Majlis pon ala kadar jer, sbb tak dirancang... bayangkan persiapan yg dibuat less that 24hours. Aku sampai tak tdo malam tu siapkan hantaran.. & cari baju... Mana taknya , mak ayah hubby memula nak datang beraya jer... pastu.. dah tuko jadik nak merisik... tapi family sebelah aku lak ckp.. nak risik2 buat



apa... buat penat jer datang 2-3 kali .. dah la jauh.. kesian lak kat diorang.. tup-tup.. mak ayah
hubby ckp nak datang bertunang terus.. Kalut aku dibuat nya, dengan bajunya takde, kedai pon

dah tutup...Abah aku telefon abih sedara mintak tolong...Nasib baik ayahngah baik ngan tukang masak...pegi ketuk umah tukang masak tu pukul 2 pagi.. tokei daging pon kena kacau malam2. Aku lak.. pegi ketuk umah mak andam pukul 11 mlm. hehehe kecoh dibuatnya...
Pagi tu plak pegi beli cincin sendiri…dah hubby tak sempat nak gi beli sedih tp best gak sebab bole pilih design yg aku suka…tp takpe aku dah

claim balik siap dgn tax…. Hahahahah ( gelak jahat)
Keesokannya , lepas smayang jumaat rombongan lelaki pon datang.. handsome gak bakal tunangku itu..ewah.. walopon baju tak berapa nak sedondon.. bolela.. asalkan sesame hijau… Hantaran yg aku buat utk hubby semua kaler hijau.. dah temanya hijau… tapi hantaran hubby mcm2 kaler.. mak aku cakap maybe tema diorang “pelangi” kot.. hahahaha..apa2 ajelah… asalkan majlis okay.\
Yang paling kelakar aku rasa dalam majlis tunang aku , ialah part hubby aku sendiri yg bercakap… dia pulok yg bercakap bagi pihak dia sendiri… dia jugak la yg cakap bila nak langsung, berapa hantaran… yg sebelah aku nie mengangguk jer… tak penah dibuat org bakal pengantin sendiri yg bercakap.. sepatutnya dia takde
pon dalam majlis… Mak aku cakap.. maybe ni bertunang pesyen baru agaknya… heheheh....
Alhamdulillah semuanya selamat, & akhirnya 10 bulan kemudian kitaorg selamat diijab kabul kan… Amin….

0 comments: